22.1.10

Supplemen Pemakanan

Perlukah?? Daily ♥ 7 Minerals + 11 Vitamins + Phytonutrients. Leading health journals recommend that all adults take a multivitamin daily.
Nutrilite Daily contains 7 essential Minerals, 11 essential Vitamins, and the value-added nutritional benefits of phytonutrients, including alfalfa, watercress, parsley and Acerola cherries, making it a great choice to help fill in the nutritional gaps in your daily diet/food intake. Nutrilite Daily comes in 2 sizes:
60 tablets for 2 months
180 tablets for 6 months
PERLUKAH..... ♥ Kalsium adalah komponen utama tulang dan gigi, juga kuku, dan rambut!! Ia mempengaruhi pembekuan darah, penghantaran rangsangan saraf, pengekalan selaput sel, tindak balas enzim dan rembesan hormon.
* Orang daripada semua peringkat umur perlu mengganti kalsium yang secara berterusan dikumuh terutama kanak-kanak, remaja, wanita berumur 30-an ke atas, wanita hamil dan ibu-ibu yang menyusukan bayi.
* Keperluan tubuh terhadap kalsium tidak berkurangan malah sebenarnya bertambah dengan umur dan pada usia lanjut mungkin agak sukar untuk menggantikan kalsium tulang.
* Jaminan pemakanan yang baik ialah untuk mempastikan diet harian ditambah dengan kalsium. KENAPA + MAGNESIUM....
* Magnesium penting untuk sel yang sihat, pengeluaran protein dan fungsi buah pinggang yang normal.
* Kekurangan magnesium memberi kesan kepada kemampuan tubuh mengawal penggunaan kalsium.

USE IT, ♥ IT, SHARE IT....
* Penggunaan yang Disyorkan : Satu tablet harus diambil tiga kali setiap hari.
* 180 tablet. * Dibuat daripada bentuk-bentuk semula jadi kalsium karbonat dan magnesium oksida
* 3 Tablet sehari memberi 600 mg kalsium dan 400 mg magnesium, serta Pekatan Alfalfa NUTRILITE yang eksklusif. * Produk ini mengandungi alfalfa (medicago sativa).Contact me for more info.. :-)

PERLUKAH??
* Zat besi (iron) amat penting bagi lelaki/wanita yang menghadapi anemia.
* Disyorkan untuk semua wanita yang sedang menstruation ketika darah kehilangan dengan banyak.
* Amat penting bagi yg hamil terutama sepanjang 12 minggu pertama kehamilan, dan juga yang merancang untuk hamil, dan ibu2 lepas bersalin utk menambah dan kuatkan darah.
* Zat besi membantu pembentukan sel darah merah dan mencegah anemia zat besi.
* Asid folik membantu mencegah kecacatan tiub saraf dalam janin.
* Satu tablet bersalut NUTRILOCK membekalkan 10 mg ferus fumarat dan ferus glukonat, dua bentuk zat besi yang bertoleransi dengan bagus dan mudah diserap; serta 0.133 mg folat.
USE IT, ♥ IT, SHARE IT...* Penggunaan yang Disyorkan : Ambil 1-2 tablet dengan sajian. Maksimum 2 tablet setiap hari. * 120 tablet.
AMBIL bersama Bio-C Plus..* Penyerapan zat besi dirangsang oleh Bio-C Plus.
PANTANG!!* Pengambilan kopi atau teh akan menghalang penyeapan zat besi. JAGA2..jgn terlebih dos sebab Dos yang tinggi boleh menyebabkan rasa loya, muntah, sembelit atau cirit-birit.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...