If you like what I like and what I share, like it and share it! :-) I wanna share with all of you about many things that I have learnt... especially things and products that have made my life more enjoyable, easier and better. Robert Kiyosaki said: "A true business exists to solve problems and to make life better." So in our dealings, we ask ourselves, 'What problem do I want to solve?'
Love to share...
7.2.11
5.2.11
2.2.11
Congratulations, Karl!!
Congratulations, Karl yg cute sbb dah join Amway!! Mula2 nak jumpa di Jusco Kepong. Tak biasa jalan ke sana. Drove hingga Sungai Mas Plaza! lalu depan rumah Cik Zah... rindu la nak jumpa Cik Zah tapi apakan daya, ada appointment lain ... patah balik kat 'roundabout near Sungai Mas Plaza'. Nak singgah isi minyak di 'Esso near Carrefour Kepong' tapi dah lewat lah. At last jumpa Karl di depan 'Shell near Jusco Kepong'. Kawan baru saya ni share sama vision dgn saya.. nak flawless facial complexion dengan Artistry Amway hehehe...tapi kena ingat usaha luaran cuma 22% untuk lengkap kan yg 78% usaha dalaman dgn pemakanan sihat, rehat yg cukup, gaya hidup sihat dan berfikiran positif.
1.2.11
Plan after office hours today...
Rancangan perjalanan hari ini selepas waktu pejabat...
Kuala Lumpur Infrastructure University -> Universiti Islam Antarabangsa Petaling Jaya, Selangor Malaysia -> Damansara Specialist Hospital -> Jalan 22/43 Damansara -> SB 08, Tesco Kepong, Jalan 7A/62A, Bandar Manjalara,, 52200 Kepong, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia (ALL IT Xpress (Tesco Kepong)) -> Jalan 7/5 Bandar Baru Bangi, Selangor Malaysia
InsyaAllah.. Semoga berjalan lancar.. amin..
Kuala Lumpur Infrastructure University -> Universiti Islam Antarabangsa Petaling Jaya, Selangor Malaysia -> Damansara Specialist Hospital -> Jalan 22/43 Damansara -> SB 08, Tesco Kepong, Jalan 7A/62A, Bandar Manjalara,, 52200 Kepong, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia (ALL IT Xpress (Tesco Kepong)) -> Jalan 7/5 Bandar Baru Bangi, Selangor Malaysia
InsyaAllah.. Semoga berjalan lancar.. amin..
Ada Apa dgn Fiber.. :-)
NUTRILITE... The Top in the list of its own class...
Info Fibre...Soluble Fiber and Insoluble Fiber..kedua-duanya penting utk kebaikan berikut:-
Fiber Larut melarut dalam air.Melekit dan berpadu dengan air untuk membentuk gel.
Sumber Fiber Larut termasuk bran oat, barli, kacang kering dan legum (kacang).
Fibre mencegah sembelit. Fibre membantu dalam kesihatan usus. Fibre Larut menggalakkan pertumbuhan bakteria baik dalam usus.Fibre membantu dalam pengurangan berat badan. Untuk kesan optimum ambil NutriFiberBlend bersama dengan POSITRIM dan Lecithin-E. Fibre memastikan Diet berserat tinggi menjadikan sajian, terasa sangat mengenyangkan., terasa kenyang untuk tempoh yang lebih lama. Fibre menganduri rendah kalori.
Fibre tidak larut menyerap jumlah air yang banyak – sebanyak 15 kali beratnya.
Fibre mengekalkan air, menghasilkan najis yang lebih lembut dan banyak.
Fibre mencegah sembelit. Sumber Fibre tidak larut: Gandum penuh, bran gandum dan kulit buah-buahan dan sayur-sayuran adalah sumber utama.
Fibre mengikat sesetengah bahan kumuh dan toksin untuk pembuangan dalam najis.
Fibre merendahkan paras kolesterol darah
Fibre membantu dalam mengurangkan paras kolesterol LDL.
Fibre mengikat molekul-molekul kolesterol dan mengumuhkannya daripada badan.
Fibre mengawal paras gula dalam darah
Fibre larut melambatkan pencernaan karbohidrat.
Fibre melambatkan pembebasan gula ke dalam aliran darah.
Fibre menstabilkan paras gula darah. Bagus utk kawal gula dlm darah.
Fiber larut dan tidak larut bekerjasama untuk mengekalkan usus yang sihat.
Panduan menambah serat seharian..
- Mulakan hari anda dengan bijirin bijian penuh.
- Makan buah-buahan segar sepenuhnya (termasuk kulit & isi dan bukan setakat jus).
- Gantikan beras putih dengan beras perang atau beras separuh empuk.
- Guna legum (kacang) menggantikan daging.
- Isi botol: NutriFibre Blend 60 tablets.
- Setiap tablet membekalkan 1.7g serat dietari.
- 1 – 3 tablet setiap hari, sebelum sajian utama atau di antara sajian-sajian utama.
- Jumlah suplementasi serat = 1.7 – 5.1g setiap hari.
- Sumber: Tebu, Oat, Aserola Ceri, Gandum,Soya, Lemon, kaktus, bran barli, kcg pis, epal, karot, bit gula dan akasia.
| What are the benefits of NUTRILITE FIBER in controlling diabetes? |
| Doctor's Response (Posted on : 15 Jul 2009 ) Nutrilite Nutrifiberblend contains soluble and non soluble dietery fibres. It would appear from the studies , that an increase in the proportion of energy from carbohydrate, together with an increase in the fibrecontent, has a generally favourable effect on control of blood glucose in both non insulin-dependent and insulin-dependent diabetics. Furthermore, there seem to betwo separate effects; a reduction in postprandial glycaemia due possibly to slowing of carbohydrate absorption by fibre and a more long-term reduction of basal glucose levels associated with digestible carbohydrate intake alone. |
31.1.11
30.1.11
Puding Roti + Protein, Positrim, Activ8, Madu Manukah, Pelbagai Kekacang
Basic Ingredients dari Kanan:
Nutrilite Protein
Nutrilite Positrim Cocoa
Nutrilite Activ8 Lime
Madu Manukah
Butter
Roti whole meal
Roti whole meal
Air mineral, Nutrilite Organic Natural Soy Protein Powder, Nutrilite Activ8 Lime (8 vitamin yang perlu : tiamin (B1), riboflavin (B2), niasin (B3), piridoksin (B6), asid folik (B9), kobalamin (B12), asid pantotenik (B5) dan vitamin C 100% dengan Buahan Tropika yang eksklusif Pekatan diambil daripada Ceri Aserola, Jambu Batu, Buah Gajus, Nanas and Buah Markisah. Dimaniskan dengan fruktosa.) Nutrilite Positim (12 vitamin penting, 12 mineral, 7g protein, dan 3g serat diet untuk setiap peket)
Madu Manukah
Ingat utk guna sucu plastic from this point on so as not to change the characteristics of honey used...
Kacau
Vanilla Essence
Butter..
Additional Ingredients
Amway Oats and Cereals 3 in 1
Additional Ingredients
Ground Hazelnuts
Almond nips
Walnuts
Subscribe to:
Posts (Atom)






